Pokračujeme v hľadaní koreňov úžasnej osobnostnej príťažlivosti Steva Jobsa.
Steve Jobs a málo známe príbehy jeho žiarivej charizmy (2.časť)
Táto ikona inovácií a charizmatický vizionár sa stal nesmrteľným aj vďaka týmto princípom:
Zdrojom nesmiernej príťažlivosti Steva Jobsa a celkovo firmy Apple boli výnimočné výsledky, ktoré pravidelne dosahovali.
A čo bola jedna z hlavných príčin tých výnimočných výsledkov?
Postoj, ktorý Steve Jobs a celé vedenie firmy zaujali.
Steve Jobs a jeho manažéri pochopiteľne vyžadovali od spolupracovníkov perfektne odvedenú robotu.
Prácu na 100 %.
Nie na 89 %, nie na 96 %…
Perfektné znamená naplno.
V roku 1980 Steve Jobs odišiel z firmy Apple. Z firmy, ktorú založil. Musel odísť a pred očami verejnosti bol porazený.
Viete si predstaviť ako sústredene a kvalitne musel Steve pracovať, aby sa vypracoval naspäť na vrchol?
Vyžadoval perfektnú robotu od druhých, pretože sám podával perfektné výkony. A aj vďaka tomu jeho spoločnosť NeXT kúpil Apple naspäť za pol miliardy dolárov.
Lídri v biznise majú na základe svojich výsledkov a nárokov prirodzenú auru a magnetizmus, ktorý priťahuje ostatných lídrov z iných odvetví. Najrýchlejšia cesta ako si
takýto magnetizmus vybudovať je odvádzať perfektnú robotu.
„…jediná cesta ako budete skutočne v živote naplnený je vedomie, že odvádzate skvelú prácu…“ Steve Jobs, 2005
V roku 2009 musel Steve Jobs podstúpiť nebezpečnú transplantáciu pečene. Tu je časť jeho prejavu zo Septembra 2009:
„…ako možno viete, pred 5 mesiacmi som podstúpil transplantáciu. Mojím darcom bol muž okolo 25 rokov, ktorý zomrel pri autonehode. Jeho rodina bola veľmi ochotná a štedrá na to, aby mi pomohli. Bez ich štedrosti by som tu nebol. Ja im za to nesmierne ďakujem a rozhodol soms a byť darcom orgánov a chcem vás poprosiť – zvážte, aby ste aj vy boli darcovia orgánov… takisto výnimočne ďakujem aj každému z Apple, kto stál pri mne a pomáhal mojej rodine a firme prejsť cez toto náročné obdobie… poďme im všetci zatlieskať.“
Otvorenosť a ľudskosť Steva Jobsa ho často sprevádzala na jeho verejných vystúpeniach.
Svojho času patril medzi najmocnejších a najvplyvnejších mužov na svete a predsa len vo svojich prejavoch vyznieva kus jeho človečiny, pokory a „normálnosť.“
Pokora a primeraná zraniteľnosť dotvárali charizmu Steva Jobsa hlavne posledných 10 rokov jeho života.
Dokázal poukazovať na chyby produktov Apple v minulosti, no vždy dával garancie o neustálom napredovaní.
A to z neho robilo charizmatického sympaťáka namiesto nedostupného generálneho riaditeľa s nebotyčným egom.
Ozaj, všimnite si tiež aj oblečenie Steva Jobsa. Mohol si kúpiť ten najdrahší oblek na mieru za desiatky tisíc dolárov a kravatu za 1000 dolárov.
On si dal ošúchané rifle a pohodlné tenisky. Steve Jobs sa na nič nehrá, odstraňuje prípadné bariéry vo forme luxusného oblečenia vysokopostavených CEO. Chce ukázať, že je bežný pokorný smrteľník a radšej ohuruje výsledkami a inováciami ako drahým sa oblečením.
Nabudúce sa pozrieme lepšie na prezentačné techniky Steva Jobsa v jeho legendárnych verejných vystúpeniach.
Prihláste sa do online kurzu o zvýšení vášho vplyvu a charizmy.
Prihláste sa kým je kurz ZDARMA
[mc4wp_form]
VIDEO zdarma odhaľuje ako byť silná, presvedčivá značka a bez námahy priťahovať klientov, mentorov a biznis partnerov
naučte sa pokročilé princípy budovania presvedčivej Digitálnej Charizmy