Súčasťou charizmatickej osobnosti je schopnosť vytvárať a rozprávať skvelé príbehy.
Mať v zálohe nielen skvelé príbehy, ale aj ovládať princípy ich charizmatického rozprávania je pre vás obrovská devíza.
V prvom rade tie príbehy treba ale vymyslieť, resp. zozbierať a naučiť sa niektoré princípy storytellingu a storybuildingu.
Na Twittri zverejnila Emma Coats (storyboard artist v spoločnosti PIXAR), tie najcennejšie rady, ktoré sa za roky naučila počas práce pre jedno z najúspešnejších animačných štúdií všetkých čias.
Naštudujte si ich a aplikujte do rozprávania svojich príbehov, prejavov a prezentácie.
Stanete sa lepším rečníkom, prezentátorom a ľudia budú chcieť, aby ste ich ohúrili ďalším skvelým príbehom.
Spoločnosť PIXAR patrí medzi najúspešnejšie spoločnosti v oblasti animačných efektov, natáčania kasových trhákov a v oblasti tvorby fantastických príbehov.
Príbehov, ktoré si pamätajú generácie detí a dospelých po celom svete.
Je to práve skvelý príbeh, ktorý doslova predá film, hru, seriál alebo hračky.
Skvelý príbeh, pri ktorom nemusia decká v hračkárstve plakať a prosiť rodičov, ale rodičia im tú hračku kúpia, lebo aj rodičia si ten príbeh zamilovali.
Inšpirujte sa týmito zásadami a predáte to najdôležitejšie čo máte.
Seba.
Kedkoľvek.
#1: Postavu príbehu obdivuje publikum viac za to, ako veľmi sa snaží, a nie iba za jej doterajšie úspechy.
#2: Majte na pamäti to, čo je dôležité a úchvatné pre diváka, nie pre vás ako autora príbehu. To môžu byť 2 úplne odlišné oblasti.
#3: Snažiť sa nájsť rámcovú tému pre príbeh je dôležité, ale neuvidíte aká je tá rámcová téma, až kým nie ste pri jeho tvorbe takmer na konci. Teraz to celé prepíšte.
#4: Kde bolo tam bolo, ___. A každý deň, ___. One day ___. A práve preto, ___. A práve preto, ___. Až kým ___.
#5: Zjednodušujte. Focusujte sa. Kombinujte postavy. Preskočte prekážky. Budete sa cítiť ako keby ste strácali veľa užitočného materiálu, ale oslobodí vás to.
#6: V čom je vaša postava naozaj dobrá? S čím je úplne v pohode? Hoďte na ňu vo vašom príbehu jej presný opak. Testujte polaritu postáv. Vytvárajte výzvy. Čo to robí s postavami? Ako sa s tým vysporiadajú?
#7: Vymyslite koniec príbehu ešte predtým, než vymyslíte stred príbehu. Vážne. Závery sú ťažké, vypracujte tie svoje v predstihu.
#8: Dokončite svoj príbeh, hoci nie je dokonalý. V ideálnom svete máte aj dokončenie aj dokonalosť, ale je na čase sa pohnúť ďalej. Nabudúce odveďte lepšiu prácu.
#9: Keď ste sa zasekli, urobte si zoznam toho, čo by sa určite NEMALO stať. Veľakrát sa vám doslova „zjaví“ ten materiál, ktorý vám pomôže sa pohnúť ďalej.
#10: Roztrhajte na kúsky veci, ktoré sa vám páčia. Poriadne tie kúsky preskúmajte. To čo sa vám na nich páči je súčasťou vás. Potrebujete to rozpoznať predtým než to dokátete použiť.
#11: Tým, že to dáte na papier vám pomôže na tom začať reálne pracovať. Ak to ostane vo vašej hlave, hoci aj dokonalý nápad/myšlienka, nikdy sa o ňu s nikým nepodelíte.
#12: Vylúčte hneď prvú vec, čo vám príde na rozum. A druhá, tretia, štvrtá, piata– si samé uvoľnia miesto. Prekvapte seba samého.
#13: Dajte svojim postavám názory. Pasivita, tvárnosť a submisivita postavy môže byť veľmi sympatická vám ako autorovi, ale je to jed pre publikum.
#14: Prečo musíte povedať práve TENTO príbeh? Čo je to ukrutne pálčivé presvedčenie vo vás, z ktorého váš príbeh žije a čerpá energiu. To je srdce toho príbehu.
#15: Ak by ste vy boli vaša postava v tej danej situácii, ako by ste sa cítili? Poctivosť si požičiava kredibilitu v naozaj neuveriteľných situáciách.
#16: Čo je v stávke? Dajte nám dôvody, aby sme držali palce vašej postave. Čo významné sa stane keď postava neuspeje? Uveďte aké sú šance na neúspech.
#17: Žiadna práca nie je nikdy strata času. Keď to teraz nefunguje, pustite to z hlavy a posuňte sa vpred. Vráti sa to späť, aby to bolo užitočné neskôr.
#18: Musíte poznať samých seba, svoje sklony k perfekcionizmu. Poznajte rozdiel medzi 100 % robotou a prehnaným perfekcionizmom. Tvorba príbehov je testovanie a nie vyšperkovávanie príbehu.
#19: Nečakané udalosti, ktoré dostanú postavu do šlamastiky sú vynikajúce. Nečakané udalosti, ktoré postavu dostanú ZO šlamastiky a problémov sú… podvod.
#20: Cvičenie: Vezmite si stavebné kamene z filmu, ktorý sa vám nepáči. Čo by v tom filme museli byť, aby sa vám naozaj páčil?
#21: Musíte sa identifikovať s vašou situáciou/postavami. nemôžete len tak písať, aby ste vyzneli „cool“. Vďaka čomu by ste VY konali presne tak a nie inak?
#22: Aká je hlavná esencia vášho príbehu ? Čo najvýstižnejšie povedané ? Ak to viete výstižne definovať, tak na tom viete stavať.
(článok je stiahnutý zo stránky io9.com s povolením autorky zdroj obrázkov: pixar.wikia.com/)
Využite tieto rady pre rozprávania fantastických príbehov na rôznych spoločenských akciách, rande alebo pri jednaní s klientami.
Prihláste sa na tento bezplatný online kurz o rozvoji svojej charizmy.
Kurz je zatiaľ ZDARMA: [mc4wp_form]
VIDEO zdarma odhaľuje ako byť silná, presvedčivá značka a bez námahy priťahovať klientov, mentorov a biznis partnerov
naučte sa pokročilé princípy budovania presvedčivej Digitálnej Charizmy