22 pravidiel Storybuildingu podľa firmy PIXAR

PIXAR studio

 

Rozprávajte príbehy presne ako machri z firmy PIXAR

Rozprávajte príbehy presne ako experti z firmy PIXAR

Súčasťou charizmatickej osobnosti je schopnosť vytvárať a rozprávať skvelé príbehy.

Mať v zálohe nielen skvelé príbehy, ale aj ovládať princípy ich charizmatického rozprávania je pre vás obrovská devíza.

V prvom rade tie príbehy treba ale vymyslieť, resp. zozbierať a naučiť sa niektoré princípy storytellingu a storybuildingu.

Na Twittri zverejnila Emma Coats (storyboard artist v spoločnosti PIXAR), tie najcennejšie rady, ktoré sa za roky naučila počas práce pre jedno z najúspešnejších animačných štúdií všetkých čias.

Naštudujte si ich a aplikujte do rozprávania svojich príbehov, prejavov a prezentácie.

Stanete sa lepším rečníkom, prezentátorom a ľudia budú chcieť, aby ste ich ohúrili ďalším skvelým príbehom.

Skvelé príbehy

Spoločnosť PIXAR patrí medzi najúspešnejšie spoločnosti v oblasti animačných efektov, natáčania kasových trhákov a v oblasti tvorby fantastických príbehov.

Príbehov, ktoré si pamätajú generácie detí a dospelých po celom svete.

Je to práve skvelý príbeh, ktorý doslova predá film, hru, seriál alebo hračky.

Skvelý príbeh, pri ktorom nemusia decká v hračkárstve plakať a prosiť rodičov, ale rodičia im tú hračku kúpia, lebo aj rodičia si ten príbeh zamilovali.

Inšpirujte sa týmito zásadami a predáte to najdôležitejšie čo máte.

Seba.

Kedkoľvek.

22 pravidiel Storybuildingu -u podľa firmy PIXAR

#1: Postavu príbehu obdivuje publikum viac za to, ako veľmi sa snaží, a nie iba za jej doterajšie úspechy.

#2: Majte na pamäti to, čo je dôležité a úchvatné pre diváka, nie pre vás ako autora príbehu. To môžu byť 2 úplne odlišné oblasti. 

#3: Snažiť sa nájsť rámcovú tému pre príbeh je dôležité, ale neuvidíte aká je tá rámcová téma, až kým nie ste pri jeho tvorbe takmer na konci. Teraz to celé prepíšte. 

#4: Kde bolo tam bolo,  ___. A každý deň, ___. One day ___. A práve preto, ___. A práve preto, ___. Až kým ___.

#5: Zjednodušujte. Focusujte sa. Kombinujte postavy. Preskočte prekážky.  Budete sa cítiť ako keby ste strácali veľa užitočného materiálu, ale oslobodí vás to.

#6: V čom je vaša postava naozaj dobrá? S čím je úplne v pohode? Hoďte na ňu vo vašom príbehu jej presný opak. Testujte polaritu postáv. Vytvárajte výzvy. Čo to robí s postavami? Ako sa s tým vysporiadajú?

#7: Vymyslite koniec príbehu ešte predtým, než vymyslíte stred príbehu. Vážne. Závery sú ťažké, vypracujte tie svoje v predstihu. 

#8: Dokončite svoj príbeh, hoci nie je dokonalý. V ideálnom svete máte aj dokončenie aj dokonalosť, ale je na čase sa pohnúť ďalej. Nabudúce odveďte lepšiu prácu.

#9: Keď ste sa zasekli, urobte si zoznam toho, čo by sa určite NEMALO stať. Veľakrát sa vám doslova „zjaví“ ten materiál, ktorý vám pomôže sa pohnúť ďalej. 

#10: Roztrhajte na kúsky veci, ktoré sa vám páčia. Poriadne tie kúsky preskúmajte. To čo sa vám na nich páči je súčasťou vás. Potrebujete to rozpoznať predtým než to dokátete použiť.  

#11: Tým, že to dáte na papier vám pomôže na tom začať reálne pracovať. Ak to ostane vo vašej hlave, hoci aj dokonalý nápad/myšlienka, nikdy sa o ňu s nikým nepodelíte.

#12: Vylúčte hneď prvú vec, čo vám príde na rozum. A druhá, tretia, štvrtá, piata– si samé uvoľnia miesto. Prekvapte seba samého.

#13: Dajte svojim postavám názory. Pasivita, tvárnosť a submisivita postavy môže byť veľmi sympatická vám ako autorovi, ale je to jed pre publikum.

#14: Prečo musíte povedať práve TENTO príbeh? Čo je to ukrutne pálčivé presvedčenie vo vás, z ktorého váš príbeh žije a čerpá energiu. To je srdce toho príbehu.

#15: Ak by ste vy boli vaša postava v tej danej situácii, ako by ste sa cítili? Poctivosť si požičiava kredibilitu v naozaj neuveriteľných situáciách. 

#16: Čo je v stávke? Dajte nám dôvody, aby sme držali palce vašej postave. Čo významné sa stane keď postava neuspeje?  Uveďte aké sú šance na neúspech.

#17: Žiadna práca nie je nikdy strata času. Keď to teraz nefunguje, pustite to z hlavy a posuňte sa vpred. Vráti sa to späť, aby to bolo užitočné neskôr. 

#18: Musíte poznať samých seba, svoje sklony k perfekcionizmu. Poznajte rozdiel medzi 100 % robotou a prehnaným perfekcionizmom. Tvorba príbehov je testovanie a nie vyšperkovávanie príbehu.

#19: Nečakané udalosti, ktoré dostanú postavu do šlamastiky sú vynikajúce. Nečakané udalosti, ktoré postavu dostanú ZO šlamastiky a problémov sú… podvod

#20: Cvičenie: Vezmite si stavebné kamene z filmu, ktorý sa vám nepáči. Čo by v tom filme museli byť, aby sa vám naozaj páčil?

#21: Musíte sa identifikovať s vašou situáciou/postavami. nemôžete len tak písať, aby ste vyzneli „cool“. Vďaka čomu by ste VY konali presne tak a nie inak? 

#22: Aká je hlavná esencia vášho príbehu ? Čo najvýstižnejšie povedané ? Ak to viete výstižne definovať, tak na tom viete stavať.

(článok je stiahnutý zo stránky io9.com s povolením autorky zdroj obrázkov: pixar.wikia.com/)

 

Vykreslite každú postavu vášho príbehu ako to robí firma PIXAR

Vykreslite každú postavu vášho príbehu ako to robí firma PIXAR

Využite tieto rady pre rozprávania fantastických príbehov na rôznych spoločenských akciách, rande alebo pri jednaní s klientami.

Prihláste sa na tento bezplatný online kurz o rozvoji svojej charizmy.

Kurz je zatiaľ ZDARMA: [mc4wp_form]

online podnikateľ, medzinárodný rečník, milovník osobného rozvoja a autor transformačných online videokurzov. Pravidelne prinášam populárne články a videá pre každého, kto nachádza vášeň a naplnenie v poctivej práci na sebe. „Nemôžeš naháňať úspech. Úspech vieš k sebe jedine pritiahnuť tým, že sa staneš príťažlivým osobnosťou.“ Jim Rohn

Pozri si zdarma tieto 3 pokročilé techniky ako si rýchlo zvýšiš status a hodnotu v očiach atraktívnej sexi ženy:

100 % ochrana súkromia a 100 % garancia výsledkov

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *