Toto sú nadčasové PRINCÍPY, s ktorými získate vďaka príbehom viac klientov

príbehy v podnikaní, ako rozprávať príbehy, pracovný kolektív, klienti príbehy


Napadlo vám niekedy používať príbehy k tomu, aby ste získali nových klientov vo vašom súčasnom (alebo vysnívanom) podnikaní? Vec sa totiž má tak, že podnikatelia, ktorí chápu význam príbehov to majú v biznise oveľa oveľa ĽAHŠIE. Vychutnajte si preto tento článok o tom prečo aktívne a pravidelne používajte tie správne príbehy v podnikaní.príbehy v podnikaní, ako rozprávať príbehy, pracovný kolektív, klienti príbehy

Začnime poznatkom, že tá najcennejšia a kriticky dôležitá schopnosť každého majiteľa firmy je schopnosť predávať čiže získať platiaceho klienta, ktorý svoje (ťažko) zarobené peniaze dobrovoľne ochotne (a ideálne pravidelne) vymení za váš produkt alebo službu.

Zistil som, že veľmi málo podnikateľov si uvedomuje obrovskú silu a potenciál príbehov pri pravidelnom získavaní nových a nových (nadšených) klientov.

Prečo aktívne využívajte príbehy v podnikaní ?

[caption id="attachment_5032" align="alignleft" width="300"]príbehy v podnikaní, biznis podanie ruky, uzavretie obchodu kliknite SEM pre 3 bezplatné techniky majstrovského rozprávania príbehov[/caption]

Určite už viete, že biznis je v prvom rade o  získaní klienta a to ide vždy ľahšie cez  emóciách (predstavy, imaginácia, vyhnutie sa bolesti) a až potom cez čísla (racio zložka).

Aj ten najracionálnejší argument si bude každý bežný spotrebiteľ prekladať do reči emócií (čo si kúpim za ušetrené peniaze, o koľko viac žien budem mať, o koľko vyšší sociálny status budem mať po kúpe daného produktu, o koľko populárnejší budem vďaka danému produktu atď.)

A hádajte čo dokáže emócie odkomunikovať najrýchlejšie? Presne tak! Správne prezentované, relevantné a zapamätateľné príbehy.

Príbehy totiž absolútne parádne fungujú na ľudský mozog (v tomto článku som podrobne popisoval prečo), a preto by ste naozaj mali brať príbehy v podnikaní ako skvelý spôsob zvýšiť svoju úspešnosť, konverzný pomer a istú techniku ako mať viac klientov.

Ako to je u väčšiny ľudí?

Väčšina ľudí sa vždy bude najviac zaujímať o veci, ktorých sa môžu dotknúť, pohnúť s nimi, a ktoré ich môžu skutočne inšpirovať. Rozhodnutia robia na základe svojich pocitov, a až následne nato hľadajú fakty, ktoré by ich rozhodnutia podložili a racionalizovali.

príbehy, pracovný tím, podnikanie, biznis príbehPreto vždy, keď budete chcieť niekoho presvedčiť, zaujať, predať sa, dostať na svoju stranu, tak sa uistite, že začínate emóciami. Je tiež pravda, že na to, aby ste dosiahli s človekom emocionálne spojenie, tak k vám potrebuje dôverovať.

2 nevyhnutné zložky každého úspešného príbehu v biznise

K vyvolaniu dôvery sú zas absolútne nevyhnutné 2 zložky – autenticity a etika, pretože pravá dôveryhodnosť je vždy hlavne o autenticite (skutočnosti, ozajstnosti) a tiež o etike (jednaní na rovinu, priamo, čestne a s hodnotami)

Preto to najlepšie čo môžete do svojich príbehov vložiť a zakomponovať je autenticita a etika.

Keď chcete vybudovať medzinárodnú firmu, mať pasívne príjmy, mať obrovský dopad a vplyv na masy ľudí a popri tom skvelý pocit zo seba, tak nevyhnutne potrebujete aby vaše príbehy bolo postavené na etike a autenticite.

Ľudia milujú skutočných reálnych ľudí, nie polobohov, majstrov sveta. Preto si zaumieňte, že do svojich príbehov vložíte autenticitu, reálnosť, skutočnosť, pravdivosť a ozajstnosť. Ľudia si vás zamilujú.

Tak to robí aj môj dobrý kamarát a biznis partner Michal Kopecký. Je skutočný, ozajstný, na nič sa nehrá. Preto ho ľudia (jeho klienti a fanúšikovia) milujú.

Nie je možné nekomunikovať emócie

Vždy svojím správaním, vyžarovaním, pôsobením na internete komunikujete nejaké emócie. Áno, aj keď ste pasívny, letargický, unudený, pomalý, nenápadný…

Tak aj vtedy dávate najavo určitý emočný odtieň. Ako teda komunikovať tie správne emócie a využiť príbehy v podnikaní na uzavretie obchodu?

Peter Guber – autor knihy Tell to Win: Connect, Persuade, and Triumph with the Hidden Power of Story,“ by  (Príbehom k výhre: Prepojte sa, presvedčte a zvíťazte so skrytou silou príbehu) tvrdí, že každý je dnes zapojený v obchode prenosu emócií, či už o tom vie alebo nie.

Najlepším spôsobom ako získať klienta cez príbehy je dať mu emócie, ktoré mu chýbajú a zároveň špičkový produkt, ktorý mu rýchlo naplní (ukojí) jeho emočnú potrebu.

Vybral som pre vás týchto 10 základných princípov ako rozpovedať a prezentovať ten správny príbeh, v správny čas, a ako ho predniesť príťažlivo a s efektom – získaný klient (opakovaný alebo nový)

1.Vyberte ten správny príbeh pre správnu cieľovú skupinu

[caption id="attachment_5065" align="alignleft" width="300"]príbehy v podnikaní, majster spíker, majster príbehov, rozprávač príbehu kliknite SEM pre 3 bezplatné techniky majstrovského rozprávania príbehov[/caption]

O tomto je relevancia príbehu. Vedieť povedať inšpiratívny príbeh pre ľudí, ktorí to naozaj potrebujú (napr. pretože sú na dne)

Najúspešnejší rozprávači príbehov sú takmer vždy aj tí najpozornejší poslucháči príbehov. Chápu, že je dôležitejšie zaujímať sa o svojich poslucháčov, než vyzerať zaujímavo.  Čo publikum chce a potrebuje? Vyzbrojený týmto vhľadom môžete príbeh prispôsobiť tak, že dosiahnete oba vaše ciele.

Čím vyššia relevancia vašich príbehov, tým vyššia konverzia (úspešnosť získania klienta). Čerstvú mamičku asi nedostane do kolien príbeh o tom ako je dôležité užívať si slobodu a neviazanosť. Takisto konzervatívneho bankára nepresvedčí príbeh o riskantnom hazardovaní v Las Vegas.

Kľúčová otázka pre vás – „Čo konkrétne urobíte pre to, aby vaše príbehy boli relevantnejšie a viac hovorili smerom k neukojeným a nesplneným potrebám vašej cieľovej skupiny klientov?“

2.Zvoľte skvelé načasovanie vášho príbehu

To najlepšie načasovanie príbehu nastáva, keď je váš klient dôverujúci (cíti k vám dôveru) a je pripravený na kúpu (má prostriedky a chce ich investovať do vášho produktu)

[caption id="attachment_5035" align="alignright" width="300"]obchodné stretnutie, príbehy, storytelling, rozprávanie príbehov, zákazník kliknite SEM pre 3 bezplatné techniky majstrovského rozprávania príbehov[/caption]

Poznaním vášho publika, taktiež znamená – zistenie miesta a času kde budú vaši poslucháči najviac vnímaví a kde budú najmenej ovplyvnení na prerušenie alebo na rozptýlenie ich pozornosti.

Správnym načasovaním a vysokou relevanciou výrazne zvýšite to, že vám dajú to najcennejšie čo majú. Ich pozornosť.

„Pozornosť je to najcennejšie čo môžete druhým dať a takisto to najcennejšie čo môžete od druhých dostať.“ Silvio Michal

3. Neustále zbierajte nové, presvedčivé príbehy, ktoré budú konvertovať

rozprávanie príbehov, príbehy v podnikaní, storytelling, obchodné stretnutie,  Kľúčom k vášmu úspechu je neustále si zväčšovať rezervoár vašich príbehov. Zbierajte nové a nové príbehy, aby ste vždy boli pripravený zaujať, presvedčiť a nájsť presne ten príbeh, ktorý bude vaším potenciálnym klientom najviac rezonovať.

Tiež si zaumieňte, že budete pravidelne zhromažďovať prirovnania, paralely a metafory, ktoré majú potenciál stať sa presvedčivými (a konvertujúcimi) príbehmi. Ten najúčinnejší podklad na rozprávanie príbehov sú vlastné zážitky, zmiešané s vašimi vlastnými pocitmi a emóciami.

Čím viac príbehov budete mať k dispozícii, tak viac budete pochopiteľne mať aj takých, ktoré budú konvertovať, čiže po ich vypočutí si váš potenciálny klient povie niečo takéto: „Tak tento produkt/službu MUSÍM skrátka mať! Iná možnosť nie je.“

Pravidelne sa ako obchodník či majiteľ firmy (súčasnej alebo vysnívanej) vracajte k vašim príbehom a opakujte si ich. Posilníte vašu charizmu, dojem sčítaného a presvedčivého človeka.

TU sú 3 parádne techniky ako budete rozprávať príbehy príťažlivo získate nimi klientov. (je to ZDARMA)

 

4. Používajte príbehy, ktoré dokážu vyvolať okamžitú reakciu

V každom príbehu (ktorého úlohou je predávať) nevyhnutne potrebujete niečo, čo vášmu potenciálneho klienta emočne inšpiruje k okamžitej reakcií.

To môže znamenať, nájsť vo vašom príbehu hrdinu, alebo zloducha, odhaliac im vašu naozajstnú vášeň alebo pocit, alebo im opísať vaše nadšenie a strach z druhých.

Majte v príbehoch zakomponovaný nedostatok – časový alebo množstevný. Nech je pre hrdinu vášho príbehu poučením, že keď prepásol príležitosť, tak ďalšia už neprišla, alebo prišla oveľa horšia.

Zároveň využite na konci príbehu JEDNU výzvu k akcii – ľudia sú niekedy ako ovečky – bez toho,a by ste im jasne, polopatisticky a priamočiaro povedali čo majú urobiť (a plus im to aj zopakovali), tak to pravdepodobne neurobia.

Prečo je slovo „JEDNU“ veľkými písmenami? Pretože určite nechcete zmiasť svojich potenciálnych klientov a vyvolať u nich paralýzu z analýzy, kedy by si mali vyberať zo 109 výziev k akcií. Jedna výzva k akci v danom príbehu.

5. Vyvolajte vo vašich potenciálnych klientoch správnu postupnosť emócií

Toto je tak sakra dôležité a tak opomínané. Pre váš úspech v predaji potrebujete previesť potenciálneho klienta tou správnou postupnosťou emócií. Najprv ho musíte stretnúť tam, kde sa nachádza práve teraz a hovoriť k nemu „jazykom jeho kmeňa“, čiže dať mu najavo, že viete akú bolesť zažíva (ideálne, že ste ju zažili tiež)

Potom mu ukážte víziu toho, že to tak nemusí byť a že riešenie je na dosah ruky (vo forme vašich služieb/produktov)

Keď eticky preniknete do emočného rozpoloženia vašich potenciálnych klientov, tak vaše šance na úspech rapídne stúpnu. Tento stav/rozpoloženie má zásadný význam pre rozprávanie príbehu a to preto, lebo čítanie vašich úmyslov poslucháčom je to, čo im signalizuje aby na vás koncentrovali svoju pozornosť.

Úmysly hovoria hlasnejšie než slová. Pre úspech vašich priezračných úmyslov cvičte ako vašu myseľ, tak aj vaše telo. Správna postupnosť emócií končí vyvolaním víťazstva a pocitov, že to klient dokáže a už sa nikdy nemusí vrátiť k jeho pôvodnej bolesti/útrapám/starostiam.

Príbeh pre potenciálneho klienta rozrozprávajte autentickou nákazlivou energiou. Podobne ako úmysel sa autentickosť a vaše nadšenie pre vec vôbec nedajú predstierať. Ak rozprávate príbeh, v ktorý neveríte, tak vaše obecenstvo to okamžite vycíti. Takisto ak sa budete snažiť príliš okato navodiť dojem, že klientovi rozumiete, tak to môže vzbudiť nedôveru a dojem manipulatívnosti.

Dobrou správou je, že rovnako dobre vycítia aj vaše nefalšované nadšenie a presvedčenie.

6.Dajte najavo svoju zraniteľnosť

Neexistuje podnikateľ, ktorý by bol len úspešný. Neexistuje nikto, kto by zažíval neustále LEN víťazstvá a triumfy. To je nielen neautentické ale pochopiteľne aj nereálne.

srdce v ruke, príbehy v podnikaní, zraniteľnosťĽudia preto podvedome cítia nedôveru voči človeku (alebo postave v príbehu), ktorý zažíva len víťazstvá a triumfy. Preto nech sú vaše postavy v príbehoch zraniteľné a nech prejavia aj ľudskosť, resp. ukážu niečo zo seba – zlyhanie, strach, chybičky krásy. Úžasná výhoda je, že aj vás to naučí byť zraniteľnejší a tým aj autentickejší.

Môj mentor ma raz naučil: „Silvio, neverím nikomu, kto nerozpráva aj o svojich neúspech, zlyhaniach či pádoch.“

Tento výrok som mnou bude vždy rezonovať a budem preto vždy vnímať či človek dokáže prejaviť aj zraniteľnosť a autenticitu. Pri získaní klienta prejavte aj vy svoju zraniteľnosť. Ale nie vypočítavo, ale úprimne. Majte odvahu hovoriť aj o veciach, o ktorých konkurencia nemá odvahu hovoriť. Dovoľte nahliadnuť do svojho vnútra, prejavte úprimné emócie a netvárte sa len ako TOP TOP superman poloboh.

Budete úspešnejší.

7.Zamerajte sa na interaktivitu s potenciálnym klientom

Každý obchodný príbeh môžete spraviť viac zapamätateľným, rezonujúcim a akčnejším, ak počas rozprávania požiadate publikum o nejaký príspevok alebo reakciu, alebo keď sa navzájom emočne prepojíte.

Publikum zapojte do vášho príbehu fyzicky alebo slovne, z čoho budú mať pocit akoby sa stali súčasťou vášho príbehu, a tak v nich vzbudíte záujem o výsledok. Keď nemáte možnosť osobne vyvolať interaktivitu, tak aspoň apelujte silno na predstavivosť a imagináciu a doslova donúťte druhú stranu k reakcii alebo k akcii.

Vyvolajte u potenciálneho klienta tak silnú túžbu reagovať a odpovedať vám, že tomu nebude vedieť odolať. Zároveň docielite aj zainvestovanie vášho potenc. klienta do vás a tým sa zvýši pravdepodobnosť, že nakoniec nakúpi.

hero story, cesta hrdinu, príbehy, rozprávanie príbehov8.Dajte potenciálnemu klientovi postavu, s ktorou sa stotožní

Ľudia milujú hrdinov, pretože sami chcú byť hrdinami. Hľadajú sa v nich a vždy zažívame ten neopísateľný pocit, keď sa nájdeme (identifikujeme) v hlavnej postave neohrozeného nejakého filmu či príbehu.

Vo svojich príbehoch sa preto zamerajte, aby sa s postavami vaši potenciálni klienti stotožnili, identifikovali alebo ideálne sa v nich našli. Dosiahnete úspech oveľa rýchlejšie, bude to menej „škrípať“ a podarí sa vám doviesť obchod až do zdarného konca.

TU sú 3 parádne techniky ako budete rozprávať príbehy príťažlivo získate nimi klientov. (je to ZDARMA)

9.Zapojte čo najviac zmyslov vašich potenciálnych klientov

Vaším cieľom by mala byť zapamätateľnosť a tú docielite tým, keď zapojíte viacero zmyslov vašich potenciálnych klientov. Preto sa neuspokojte len pri vizuálnom popise a vizuálnom vykresľovaní, no zapojte aj ostatné zmysly – čuch, sluch, hmat.

Vyzvite vášho potenciálneho klienta k tomu, aby si predstavil aké pocity bude zažívať, keď jeho potreba bude uspokojená. Čo bude zažívať? Aké to bude? Čo bude počuť, vnímať, ako to bude chutiť, cítiť?

Zakomponujte vo svojich predajných príbehoch viaceré zmysly a váš príbeh bude zapamätateľnejší a tým aj presvedčivejší.

Zapojte preto vo vašej komunikácii viacero zmyslov, aby vam príbehy v podnikaní viac pomohli.

Príbehy v podnikaní – ako ich využiť (rekapitulácia)

Na záver si zaumieňte, že všetky tieto princípy využijete v praxi. Nejde totiž o to, koľko článkov, tipov a rád si prečítate. Ide o to čo konkrétne z tohto článku využijete, aby ste mali nových klientov. Pamätajte si – skvelé, presvedčivé príbehy plné autenticity sú jedna z najistejších a najefektívnejších ciest ako získať klienta.

Ako naložíte s týmto faktom? Prajem vám a verím, že využijete z tohto hodnotného článku aspoň 1 techniku/radu, ktorá vám prinesie klienta nielen jednorazovo, ale opakovane a pravidelne.

Zatiaľ si vychutnajte tieto 3 techniky, ktoré z vás spravia príťažlivého majstra rozprávania príbehov. Sú to 3 rýchlo použiteľné techniky, ktoré vám garantovane prinesú nových klientov a vy sa vyhnete chybám, ktoré vás doteraz okrádali o zisky, provízie a spokojnosť.

online podnikateľ, medzinárodný rečník, milovník osobného rozvoja a autor transformačných online videokurzov. Pravidelne prinášam populárne články a videá pre každého, kto nachádza vášeň a naplnenie v poctivej práci na sebe. „Nemôžeš naháňať úspech. Úspech vieš k sebe jedine pritiahnuť tým, že sa staneš príťažlivým osobnosťou.“ Jim Rohn

Pozri si zdarma tieto 3 pokročilé techniky ako si rýchlo zvýšiš status a hodnotu v očiach atraktívnej sexi ženy:

100 % ochrana súkromia a 100 % garancia výsledkov

Komentáre
  1. Peter píše:

    TU sú 3 parádne techniky ako budete rozprávať príbehy príťažlivo získate nimi klientov. (je to ZDARMA)
    chcel som si ich stiahnut , no nedostal som sa k moznosti zadat email, neustale to nieco nacitava.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *