4 SMRTEĽNÉ HRIECHY, s ktorými vaša osobná značka na sociálnych médiách UTRPÍ

osobna značka na sociálnych sieťach

Vaša príťažlivá osobná značka na sociálnych sieťach je tá najhodnotnejšia komodita. Reprezentuje totiž vašu schopnosť byť príťažlivý a pritiahnuť si cez internet kľúčových ľudí do vášho života a biznisu. Odteraz s preto pozerajte na vaše pôsobenie na Internete cez pojem „Digitálna Charizma“.

Čo je to moja Digitálna Charizma?

Je to vaša schopnosť byť príťažlivý na Internete a pritiahnuť si klientov, mentorov, dodávateľov, partnerov, členov mastermind. K tomu sa ale potrebujete vyhnúť chybám, ktoré keď narastú do masívnych rozmerov, tak hovoríme plným právom o hriechom.

Vidím tie chyby  na Facebooku, Twittri, LinkedIn-e, Google+ takmer každý deň. Napríklad moja kamarátka – (veľká profesionálka vo svojom obore) pravidelne púta pozornosť svojho okolia na blbostičky malichernosti a žabomyšie vojny. Aj takto vyzerá častá chyba pri budovaní (demolovaní) osobnej značky.

Ale to predbieham…

Prečo potrebujem silnú Digitálnu Charizmu?

Najprv sa možno (celkom oprávnene) opýtate: „Silvio, prečo potrebujem silný, výraznú príťažlivú Digitálnu Charizmu?“

Jednoduchá odpoveď… vlastne viacero 😉

Silná, čestná, poctivo budovaná a na úspech-klienta-zameraná osobná značka je veľkou bariérou pre konkurenciu. Je to zároveň niečo čo sa nedá okopírovať a predstavuje to silnú konkurenčnú výhodu do budúcna.

Konkurencieschopnosť nie je možné dosiahnuť na operatívnej úrovni ale na strategickej, a preto sa už teraz rozhodnite, že vaša Digitálna charizma bude okamžite rozpoznateľná, citeľná, výrazná, pozitívna a špecifická.

Chcete, aby ste boli na internete príťažlivá charizmatická osobná značka? Majte v prvom rade na pamäti, že značky so silnou Digitálnou Charizmou komunikujú priamo k podvedomiu človeka (potenciálneho klienta). Podvedomie je veľmi vnímavé a citlivé na neustále pripomínanie sa a opakovanie, preto kľúčové bude byť (obsesívne) konzistentný.

Konzistentosť poráža talent, a vy takto budete môcť uspieť aj v priamej konfrontácii s talentovaným človekom, ktorý nie je tak konzistentný ako vy.

Keď už viete, že úspešné osobné značky komunikujú priamo s podvedomím druhej strany, tak majte tiež na pamäti, že sa ako osobná značka potrebujete prezentovať v pozitívnom a príjemnom svetle.

Len tak sa totiž stanete príťažlivejším človekom pre klientov na uzatváranie obchodu a pre top esá na spoluprácu vo vašom obore. Tento článok som pre vás pripravil tak, aby som vám pomohol vyhnúť sa smrteľným hriechom pri budovaní vašej charizmatickej osobnej značky na sociálnych sieťach, a teda vašej digitálnej charizmy.

Takže ako dostane vaša osobná značka na sociálnych sieťach poriadnu ranu?

1.KEĎ BUDETE PRESVEDČENÝ, ŽE SVET SA TOČÍ OKOLO VÁS

Napriek všeobecne rozšírenému názoru – vaša magnetická značka nie ste LEN vy. Ide  o súbor všetkých vašich typických čŕt a charakteristík.

osobná značka, facebook, twitter Ja osobne vnímam osobný branding ako spôsob, ktorým viem pomôcť mojej cieľovej skupine.

Byť štedrý, prekonávať očakávania druhej strany a vždy poskytovať omnoho viac ako sa od vás čaká.

To všetko sú cenné devízy a charakteristiky,  s ktorými svoju značku raketovo naštartujete.

Keď budete podvedome presvedčený, že svet sa točí okolo vás, tak si nikdy nevybudujete pevné, lojálne dlhodobé vzťahy s VIP osobnosťami vo vašom okolí.

Na vnímanie vašej značky má obrovský vplyv aj rešpekt a lojalita vášho tímu, čo je ďalší dôkaz toho, že svet sa netočí len okolo vás. Drvivá väčšina ľudí si podvedome stále nahovára, že bez nich by to celé skončilo. Čo keď nie?

obchodný tím, značka, sociálna sieť

Denne si preto pripomínajte, že vaše okolie, tím, životný partner a ostatní majú obrovský podiel na tom, kde ste teraz.

 

2.KEĎ BUDETE STÁLE ČERPAŤ A ZDIEĽAŤ CUDZÍ OBSAH

Toto je dosť častá chyba, ktorá vedie k tomu, že ľudia budú považovať za autoritu postupne iné osobnosti a osobné značky ako vás.

Ľudia (potenciálni klienti) si dennodenne všímajú, či si viete nájsť čas na pridanie osobnej poznámky, odkazu alebo niečoho vlastného z vášho štýlu.

Takéto gestá totiž dávajú najavo, že ste slušný, zdvorilý a venujete pozornosť detailomSte ochotný urobiť viac ako len obyčajné zazdieľanie obsahu od cudzieho človeka.

Okrem toho dáte svojim vlastným unikátnym obsahom aj podvedome najavo, že ste na slovo vzatý expert, ktorý rozumie svojej problematike a je autorita. To všetko krásne prispieva k výnimočnosti a úspechu vašej osobnej značky.

Osobná značka a cudzí obsah

Existuje ešte niečo horšie ako zdieľanie cudzieho obsahu. Keď cudzí obsah vydávate za svoj. Nerobte to. Proste to nerobte.

Nikdy! #ZažilSomUžNikdyViacPoučenýZchýb

3.KEĎ ZANEDBÁTE OFFLINE BUDOVANIE VAŠEJ ZNAČKY (mimo internetu)

osobná značka offline, mimo internetu značka

Ako si všímam mnohých odborníkov a expertov v mojom okolí, tak toto je dosť častý príklad

Keď totiž nedokážete vytvoriť pákový efekt pre svoju značku a preniesť svoj príbeh, expertízu, autoritu a charizmu do živého sveta, tak…

… niečo nie je v poriadku.

Prinajlepšom sa oberáte o cennú príležitosť.

Myslite preto na to, že dlhodobo úspešná značka potrebuje nevyhnutne prestížne offline podujatie narvaté ďalšími prestížnymi VIP osobnosťami.

Keď sa spoľahnete len na internet, tak nikdy v živote nevyužijete svoj potenciál naplno

Perfektným príkladom je aj ďalší môj kamarát a podnikateľ, ktorého rešpektujem a obdivujem – Michal Kopecký a jeho blog http://www.michalkopecky.sk/

Michal sa nielenže zúčastňuje živých akcií (UnderGround Marketing, Raketovy Web LIVE plus svoje vlastné živé akcie) ale mnohé z nich aj iniciuje (stretnutia skupiny Učíme sa podnikať). Takisto sa môžete inšpirovať ďalším online podnikateľom s masívne príťažlivou Digitálnou Charizmou – Martinom Mažárom – a jeho skvelým blogom http://www.expertnapredaj.sk/

To je presne spôsob, ktorý chcete nasledovať a chcete sa ním inšpirovať. Spolu s online budovaním vašej osobnej značky vytvoríte skvelú a žiadúcu synergiu.

Možno vám napadne, že to má aj nevýhody.

Áno, ale iba čiastočne.

Jedna z mála nevýhod budovania vašej silnej prestížnej osobnej značky cez živé akcie je pochopiteľne v menšej páke. Inými slovami – cez internet viete pokojne osloviť tisíce ľudí každý deň, čo na živých akciách neprichádza do úvahy.facebook twitter linkedin, offline akcie, osobná značka

Toto sa vám offline veľmi ťažko podarí pravidelne a konzistentne. No to puto, ktoré vytvoríte cez živú akciu je omnoho hlbšie, intenzívnejšie a hlbšie. 

Ľudia vás uvidia, spoznajú a reálne sa presvedčia o vašej expertíze, ľudskosti, prístupe, profesionalite.

Plus mnoho  účastníkov vašej LIVE akcie príde domov a hádajte čo? Zazdieľa svoje dojmy, fotky a emócie na niektorej zo svojich sociálnych sietí. 

Nebyť živých akcií, nikdy by som sa nezoznámil s ľuďmi, ktorí mi pomohli dostať sa tam, kde som teraz.

Spíšte si preto teraz aspoň 3 konkrétne realizovateľné spôsoby ako posilníte vašu osobnú značku pomocou prestížnych živých akcií. 

Myslím to vážne – urobte toto cvičenie.

4.KEĎ BUDETE NEAUTENTICKÝ A NEKONGRUENTNÝ

Keď sa vedome či nevedome rozhodnete niečo predstierať, tak vždy s vašou osobnou značkou podstupujete vražedné riziko.

Spomeňte si ako ste sa naposledy cítili, keď ste z niekoho vycítili neúprimnosť, faloš, predstieranie či umelosť. Nič neodradí od spolupráce a prehlbovania vzťahu viac ako neautentickosť a nekongruentosť. Navrhujem teraz krátke jazykové okienke, ale nebojte sa – bude to rýchlovečka:

Neautentický – Chcete byť ako niekto iný a správať sa ako niekto, kým nie ste.

Nekongruentný – Nesedí to, čo píšete s tým ako vystupujete a ako sa správate. Nie ste v súlade.

Určite poznáte vo svojom okolí veľa ľudí, ktorí sa dopúšťajú tohto smrteľného hriechu pri budovaní svojej osobnej značky.

Vyhnite sa tomu a robte všetko preto, aby ste boli autentický a kongruentný. Aby ľudia z vás cítili človečenstvo, prirodzenosť a ľudskosť. Možno si teraz ani neviete naplno uvedomiť význam týchto kvalít pre úspech vašej charizmatickej osobnej značky.

Ako napravím chyby pri budovaní mojej digitálnej charizmy?

Lenže čo robiť, keď ste už nejaké tie chyby pri budovaní vašej digitálnej charizmy urobili?

Prinášam vám 3 overené tipy, ktoré vám pomôžu ich s ľahkosťou a rýchlo napraviť:

1. Uvedomte si tie chyby a buďte ochotný si zväčšiť zónu komfortu

Nie je ponižujúce urobiť chyby pri budovaní vášho osobného brandu. Ja som tých chýb urobil toľko, že o tom môžem napísať 2 vysokoškolské skriptá.

Podstatné je si tie chyby uvedomiť – napríklad vďaka profesionálnym článkom ako je tento alebo vďaka kvalitnému prístupu mentora.

Už len uvedomenie samo o sebe môže vytvoriť momentum.

Na túto tému pre vás najbližšie dni chystám  detailný online kurz Digitálna Charizma™ zameraný na výsledky (viď bod 3)

A hádajte čo?

Bude zdarma!

2. Buďte šialene konzistentný…

…a plus majte absolútne jasnú, krišťáľovo čistú predstavu o tom, čo považuje vaša cieľová skupina za hodnotu. Keď totiž presne viete (Do detailov) čo vaša cieľová skupina považuje za hodnotu, tak hádajte čo…? 😉

Budete im tú hodnotu vedieť OVEĽA OVEĽA lepšie a rýchlejšie naservírovať.

Ukážka – pracujem ako marketingový biznis konzultant a mojou úlohou je dávať klientovi top rady a usmerňovať ho. 

Slabo definovaná hodnota, ktorú klient vníma: „Klient chce viac zisku a menej nákladov.“

Dobre definovaná hodnota, ktorú klient vníma: „Klient chce mať denne aspoň 10 objednávok, všetko plne automatizovať, čiže s minimom stresu a bez zbytočných nákladov. Denný obrat chce mať klient aspoň 200 € a v tíme mať maximálne 2 asistentky. Mojou úlohou ako biznis konzultanta je mu v tom pomôcť.“

3. Prihláste sa do bezplatného videotréningu Digitálna Charizma™, ktorý…

…vás rýchlo naučí základné (aj pokročilé) techniky ako si  na Internete vybudovať výraznú značku, ktorá bude druhých priťahovať a vám prinesie nových klientov, mentorov, dodávateľov, biznis partnerov.

Vstúpte zdarma tu (kliknite sem)

online podnikateľ, medzinárodný rečník, milovník osobného rozvoja a autor transformačných online videokurzov. Pravidelne prinášam populárne články a videá pre každého, kto nachádza vášeň a naplnenie v poctivej práci na sebe. "Nemôžeš naháňať úspech. Úspech vieš k sebe jedine pritiahnuť tým, že sa staneš príťažlivým osobnosťou." Jim Rohn

VIDEO zdarma odhaľuje ako byť silná, presvedčivá značka a bez námahy priťahovať klientov, mentorov a biznis partnerov 

naučte sa pokročilé princípy budovania presvedčivej Digitálnej Charizmy

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *