20 najlepších techník pre vaše charizmatickejšie rozprávanie príbehov

ako rozprávať príbehy, rozprávanie príbehov, charizma, ako byť sexi

príbehy inšpirácia charizma

Pracujete v oblasti, kde si potrebujete rýchlo vybudovať dôveryhodnosť a instantne pôsobiť presvečivo?

“…Za sedmoro horami, za sedmoro dolinami v krajine menom CharismaLand, sa do výšin týčila jedna plesnivá harabizňa so siedmimi zlobrami a Fionou v negližé od Victoria Secret… Všetci sa chceli naučiť: Ako rozprávať príbehy”

“…Kde bolo tam bolo, bola raz jedna chalúpka s nábytkom z IKEA-y a potravinami z Lidla – lacná voľba… v tej chalúpke žil vysoký statný junák s gigantickými 148 cm a váhou dobre živeného komára…”

“…Kde sa piesok lial a voda sypala… bola raz jedna milionárska vila plná všakovakého bohatstva, ktoré patrilo jednému krpatému smradľavému škriatkovi…”

Príbehy vás urobia viac sexi

Spájajú, okúzľujú, fascinujú, vytvárajú charizmu, zbližujú, podmaňujú, urobia z teba skvelého rečníka, lídra a okúzľujúceho spoločníka.

Lenže ono tie potvorky treba aj vhodne a príťažlivo odprezentovať a podať.

A tu nastáva problém.

Podľa mojich skúseností a pozorovaní drvivá väčšina ľudí nedokáže rozprávať príbehy zaujímavo, pútavo a charizmaticky.

Ak ste ako ja v minulosti, tak nevyhľadávate príležitosti, ako sa výrazne posúvať v rozprávaní príbehov.

Na spoločenských udalostiach, žúrkach či akciách tajne a podvedome dúfate, že sa nájde niekto, kto to roztočí svojím rozprávačským talentom.

Tie najsilnejšie spojenia a prepojenia prichádzajú, keď rozprávate nejaký silný inšpiratívny príbeh.

Ideálne ten váš!

Ukážka z prémiového kurzu Storytelling MASTERY

ako rozprávať príbehy, rozprávanie príbehov, charizmaAko by sa vám páčilo, keby som vás naučil, ako rozprávať príbehy omnoho pútavejšie a príťažlivejšie?

Z môjho prémiového kurzu Storytelling Mastery som vybral niektoré najlepšie princípy, ktoré vám určite pomôžu sa naučiť ako rozprávať príbehy.

Čítate článok, ktorý nemá obdobu na slovenskom blogovej scéne, pretože ide do hĺbky a dáva vám do rúk silné nástroje ako rozprávať príbehy ako charizmatický líder.

Mám pre vás PARÁDNU správu: Tieto univerzálne princípy využijete takmer v každej oblasti vášho života.

Vo vzťahoch, v biznise, v kariére, pri presvedčovaní, pri budovaní vzťahov, pri inšpirovaní druhých…

Vyberte si kde uplatníte vašu schopnosť ako rozprávať príbehy!

Ako rozprávať príbehy ?

Keď sa stanete príťažlivým rozprávačom príbehov, tak ľudia budú chcieť byť vo vašej prítomnosti.

Podvedome.

Ľudia sú na biologickej úrovni priťahovaní k ľuďom, ktorí dokážu výborne komunikovať a vedia ako rozprávať príbehy.

Ženy sú priťahované k skvelým rozprávačom príbehov, v biznise ľudia kupujú skvelé príbehy a príbehy takisto kultivujú medziľudské vzťahy.

Keď ostanete priemerným (podpriemerným) rozprávačom príbehov, tak v mysliach ľudí nebudete výnimočným človekom.

Upadnete žiaľbohu do priemeru.

Len si predstavte, aké by to bolo, keby si boli zrazu omnoho charizmatickejší rozprávač príbehov. 

Predstavte si všetky tie situácie, kedy by si mohol zažiariť pred ľuďmi vo vašom okolí.

Máte tu odo mňa 21 konkrétnych tipov ako KAŽDÉHO jedného človeka vo vašom okolí zaujmete lusknutím prsta.

Vďaka vášmu storytellingu.

(toto je 1. časť článku – máte sa na čo tešiť aj nabudúce)

 

1.   Nezveličujte, nepreháňajte, neškoďte svojej dôveryhodnosti

rozprávanie príbehovNie je náhoda, že začínam tým najdôležitejším.

Vašou dôveryhodnosťou.

V roku 2011 som sa zúčastnil na seminári Briana Tracyho a doteraz si pamätám ako zdôrazňoval:

Vaša dôveryhodnosť je to najcennejšie čo si v biznise a v živote môžete vybudovať.

Možno ste jeden z ľudí, ktorí radi vyznejú viac než sú, a preto zveličujú. 

NEROBTE TO.

Ľudia veľmi rýchlo dávajú takým ľuďom nie pekné a dôveryhodné nálepky. 

Mimochodom, keď vás ako svedok na súde a prichytia ťa pri jednom malinkom (bezvýznamnom) klamstve, tak ste ako svedok skončili a je jedno, že poviete:

„To som klamal/zveličoval len raz… vtedy… Odteraz všetko, čo poviem je pravda.“

Zničili ste si svoju vierohodnosť.

Zveličovanie nie je známka vyspelosti , ale detinskosti a nevyzretosti.

To, čo vám chýba v charaktere sa snažíte „dohnať“ zveličovaním a preháňaním.

Nezveličujte príbeh (ani jeho detaily), lebo sa to obráti proti vám.

Ľudia si vás zaradia do kategórie “poloklamárov” a málokto vás bude brať vážne.

(Nepotrebujete, aby ste sa zapáčili každému. Potrebujete, aby vás brali ľudia vážne.)

 

2. Budujte napätie pauzami

Všimnite si, akú zaujímavú, silnú a doteraz takmer neviditeľnú úlohou majú pri výmene informácií pauzy.

Prečo je to tak?

Pauzami dokážete okrem iného vynikajúco budovať napätie.

A to je častokrát mimoriadne potrebné a príťažlivé zároveň.

Charizmatickí ľudia dokážu prirodzene autenticky budovať napätie, aby ich okolie chcelo ešte viac.

Využite to vo svoj prospech a budujte napätie počas rozprávania príbehov.

Pauzami častokrát komunikujete OMNOHO viac ako slovami.

Všimol som si, že človek, ktorý zanedbáva pauzy (veľmi ponáhľa so svojou rečou), tak si vo svojom vnútri neverí.

Neverí si, že má čo ponúknuť a preto sa bojí, že mu niekto skočí do reči alebo stratí pozornosť publika, biznis partnera či ženy.

Preto sa tak ponáhľa.

Všímajte si moderátorov, politikov a hlavne zabávačov.

Ako oni pracujú s pauzami? Oni vedia ako rozprávať príbehy.

Cielene, vedome a premyslene budujú napätie v tých kľúčových okamihoch.

Robte to podobne a budete charizmatickejší, zaujímavejší rozprávač.

 

3. Nechajte ľudí, aby vás chceli viac

sebevedomi-vitez-uchylNarábajte s vaším časom a príbehom ako s niečím vzácnym, zriedkavým a výnimočným.

Cesta k autentickej príťažlivosti vedie cez to, že ľuďom máte veľa čo ponúknuť.

Tak, aby boli na vás tak troška „závislí“.

Dosiahnete to, keď im svoje poklady a perly budete dávať postupne.

Keď nemáte čo ponúknuť (alebo keď si neveríte, že máte – čo je ešte smutnejšie), tak bude pre vás omnoho lepšie zlepšiť váš sebaobraz.

Preto zistite, čo druhá strana miluje a dávkujte jej to POSTUPNE.

Bez manipulácie, bez hrania sa na niečo, bez sklonov k robotickému správaniu… nerozdávajte zo seba hneď všetko to najlepšie. (netýka sa to len rozprávania príbehov)

Podeľte sa počas vhodnej príležitosti o 1-2 príbehy z jednej svojej oblasti, neskôr o ďalší z inej oblasti, neskôr z úplne inej…

Ak sa chcete zdokonaliť v tom ako rozprávať príbehy, nechávajte si tromfy a nové príbehy na neskôr.

Dovoľte ľuďom spoznávať vás postupne a zamilovať sa do vás.

Budú chcieť viac.

Nechajte ich nech chcú viac.

Chcete sa inšpirovať ľuďmi, ktorí zbohatli vlastným pričinením? Prečítajte si týchto 6 inšpiratívnych príbehov.

 

4. Učte sa od hercov a profíkov

herectvo, ako rozprávať príbehy, dramaturgia príbehyHerci sú skvelí rozprávači príbehov.

Učte sa od nich, inšpirujte sa nimi a sledujte ich vystúpenia.

Zapíšte sa do dramatického krúžku pod vedením skúseného lektora.

Je to ďalšia menej známa no veľmi zaujímavá forma sebarozvoja, ktorá vám dá nový nadhľad.

Ľudia chcú byť hercami a vidieť hercov v akcii, pretože ich nebaví ich bežný rutinný život častokrát plný nudy.

Na hereckom krúžku sa naučíte ako lepšie pracovať s hlasom, ako sa hýbať a ako sebavedomo vystupovať pred ľuďmi.

Po pár mesiacoch sa na svet možno budete pozerať inými očami, lebo vaša zóna komfortu sa výrazne zväčší.

Dramatický krúžok má skrátka v sebe tak veľa výhod, že si nemôžete dovoliť nejaký nevyskúšať alebo aspoň neotestovať.

Dajte si tú námahu, vygooglite si nejaký a začnite na sebe takto pracovať.

 

5. Nenútene dávajte najavo, aký pestrý život vediete

herectvo, ako rozprávať príbehy, dramaturgia príbehy, rande, charizmaKľúčom k vašim vyšším sympatiám pri rozprávaní príbehov je technika “medzi riadkami”.

Snažte sa o NENÁPADNÚ reklamu svojho pestrého životného štýlu, zážitkov a úspechov, ktoré ste dosiahli.

Vždy len medzi riadkami, keď sa venuješ hlavnej téme a len tak na okraj spomenieš niečo reprezentatívne.

Zle: “Bol som na majstrovstvách Európy, sudoku. Som borec…”

Ona: Aaaah….wau… uuhh… (v mysli si u nej klesol, pretože sa okato chváliš, zrejme máš neukojené ego)

Správne: “Milujem Taliansko, keď som tam bol naposledy na Majstrovstvách Európy, tak som tam našiel taký malý podnik, kde dávajú pizzu s chobotnicami, ktoré…”

Ona (s polozamilovaným pohľadom): “Ale nehovor…a majstrovstvách Európy čoho …?”

Prezentujte svoje úspechy medzi riadkami a budete sympatickejší.

optin do článkov

 

6. Oslovujte viaceré zmysly ľudí

Vykresli detaily svojho príbehy tak, aby si tvoja žena (shit, to znie, ako keby si si ju zobral, že?) vedela jasne a zreteľne predstaviť, že je tam.

Že je v danom príbehu.

Že stojí na tom kopci, ktorý si zdolával. Že je s tebou na tej lodi, ktorá narazila na útes a teraz čakáte na evakuáciu.

Urob všetko preto, aby skrátka cítila dané vône, počula zvuky a aby doslova videla vlastnými očami všetky tie fascinujúce scenérie, ktoré jej majstrovsky vykresľuješ.

Keď oslovíš viacero zmyslov, tak si ťa ľudia ľahšie a dlhšie zapamätajú.

Preto si s týmto daj záležať a uvidíš, že ten efekt naozaj naozaj bude stáť za to!

Na to, aby si vedel osloviť viacero zmyslov, tak sa ty sám potrebuješ v mysli vrátiť do toho okamihu a pripomenúť si čo si prežíval a zažíval ty sám.

Aké vnemy si dostával? Aké vône si cítil a čo všetko si videl a počul?

Rob to takto a budeš pre ženy zaujímavejší, budú si ťa pamätať a budú ťa žiadať o nové a nové príbehy.

 

7. Demonštrujte svoju autoritu

Ako rozprávať príbehy autoritatívne?

A čo to vlastne je autorita?

Autorita je jedna zo silných (nadčasových) zbraní vplyvu a preto ju nevyhnutne potrebujete využívať.

ako zaujať a ako byť obľúbenýĽudia nasledujú, poslúchajú a rešpektujú autority. (vo väčšine prípadov)

Preto buďte o sebe vnútorne presvedčený, že ste autorita, ktorej sa oplatí dôverovať.

Autoritu demonštrujte silným hlasom, zriedkavým zakoktaním sa či veĺmi občasnou (ideálne žiadnou) slovnou vatou.

Dávajte najavo istotu a ráznosť spolu s ľudskosťou.

Rečou tela, výrazným hlasom či oblečením.

Všetko to však pramení z vášho sebaobrazu – nakoľko v sebe vnútri veríte, že ste autorita.

Preto pravidelne urobte niečo, čo vás skalopevne utvrdí v tom, že ste úspešný víťaz, ktorému ľudia veria.

Kŕmte svoje podvedomie pozitívnymi myšlienkami a za odmenu získate nezničiteľné presvedčenie o tom, že ste autorita.

Využite to potom vo svojich príbehov a ľudia vám budú veriť, nasledovať vás a dôverovať vám.

 

8. Nesťažujte sa, nekritizujte, nezosmiešňujte, nefňukajte

4 najčastejšie chyby chlapov pri zvádzaníSami dobre viete, že nikto nemá rád ufňukancov a chronických sťažovateľov.

Mimoriadne úspešní, vplyvní ľudia majú dokonca vypestovaní radar voči takýmto ľuďom.

Preto vo vašich príbehoch nekritizujte, nefňukajte a neberte tak druhým energiu.

Energetických upírov vo svojom okolí naozaj nikto nechce.

Takisto vám veľmi odporúčam – nezosmiešňujte ľudí ani skupiny ľudí vo svojich príbehoch a vyjadrujte sa o ľuďoch s láskou.

S odstupom času zistíte, že všetky tie akože strašne “cool” vtipné príbehy/hlášky o cigáňoch, blondínkach, policajtoch, homosexuáloch, IT-čkároch či východňaroch alebo maďaroch… vám škodia.

Vyspelí ľudia si všímajú, keď sa vo svojich príbehoch medzi riadkami sťažujete, frflete, nadávate a zosmiešňujete iných.

To robia slabosi, ľudia s traumami a mentálnymi zraneniami.

A takí ľudia priťahujú IBA im podobných.

Ak máte sklony sťažovať sa, nadmerne kritizovať, frflať a zosmiešňovať druhých, tak si to dajte do poriadku a budete silnejší a príťažlivejší storyteller. (Napísal som o tom nedávno veľmi populárny článok s myšlienkami Dale Carnegieho.)

 

9. Počas príbehov sa dotýkajte druhých

dotyky, dotýkanie sa, rozprávanie príbehov, ako rozprávať príbehy

Tu samozrejme nemyslím dotýkať sa ľudí so sexuálnym podtónom.

Mám na mysli letmé kamarátske dotyky, ktoré utužujú vzťahy a prehlbujú spoločne strávené chvíle.

Dotýkajte sa občas druhej strany, keď rozprávate váš príbeh.

Lepšie sa tak zapíšete do pamäte druhých a vyniknete viac.

Je to však dvojsečná zbraň, lebo keď máte oproti sebe človeka, ktorý neobľubuje fyzické dotyky (alebo vám zatiaľ nedôveruje) tak to môže vyvolať opačné emócie, než chcete.

Preto sa zaviažte, že strávite dostatok času tým, že nájdete tú správnu hranicu a tiež tým, že správne odhadnete povahový profil človeka, ktorý vás počúva.

Ako rozprávať príbehy tak, aby ľudia milovali vaše dotyky? Tak, že nájdete správnu mieru a spríjemníte ľuďom váš príbeh vďaka vašim príjemným a občasným dotykom.

(nie každý povahový profil má rád dotyky, ale o tom niekedy nabudúce)

Podstata: „Vnímajte dotyky počas rozprávania príbehov ako niečo vítané, no LEN v primeranej miere.“

 

10. Zbierajte výnimočné, málo známe príbehy

Ľudia milujú inšpiratívne a málo známe príbehy.

Nie príbeh o Edisonovi, ktorý 10 000 neobjavil žiarovku.

Ale príbehy, ktorý sú rovnaké inšpiratívne, ale neokukané a málo známe.

Príbehy, ktoré vyvolajú zimomriavky, pretože ich druhá strana NIKDY nepočula.

Odoberajte moje emaili aj naďalej a sľubujem vám, že vám také z času na čas pošlem, aby ste boli pre svoje okolie sympatickejší a príťažlivejší.

Naučím vás ako rozprávať príbehy, ktoré sú málo známe a mimoriadne krásne a inšpiratívne.

 

Pokračovanie článku nabudúce

PS: toto je extrémne hodnotný článok pre ľudí vo vašom okolí. ZDIEĽAJTE ho a pomôžte mi čo najviac ľudí ako rozprávať príbehy

optin do článkov

 

online podnikateľ, medzinárodný rečník, milovník osobného rozvoja a autor transformačných online videokurzov. Pravidelne prinášam populárne články a videá pre každého, kto nachádza vášeň a naplnenie v poctivej práci na sebe. „Nemôžeš naháňať úspech. Úspech vieš k sebe jedine pritiahnuť tým, že sa staneš príťažlivým osobnosťou.“ Jim Rohn

Pozri si zdarma tieto 3 pokročilé techniky ako si rýchlo zvýšiš status a hodnotu v očiach atraktívnej sexi ženy:

100 % ochrana súkromia a 100 % garancia výsledkov

Komentáre
  1. Gabriela píše:

    vynikajúci článok!! Ďakujem, Silvio. rada sa vraciam na váš blog a inšpirujem sa. aj tie rpíbehy som si stiahla a sú parádne. vdaka za všetko čo robíte

  2. Jozef píše:

    Ďakujem Silvio za tento hodnotný a dlhý článok. mám rád dlhé články, lebo na nich naozaj vidím či je človek odborník alebo sa na neho len hrá. na Slovensku je veľa „akože“ expertov ktorí predávajú všeličo, no u vás vidím že sa vo svojom obore vyznáte a ste profík. už teraz mám záujem o váš premium kurzy. Jozef

  3. Val píše:

    Silvio to nemyslíš vážne?! Že pokračovanie nabudúce? 😄 ja chcem hneď! 😀Už som bola tak dobre rozbehnutá v čítaní a teraz nebudem vedieť dospať. Tesim sa na pokračovanie. Skvelý článok!

  4. Marián Kováč píše:

    dobrý článok. veľa som sa v ňom dozvedel. len tak dalej

  5. Karol Roháč píše:

    fajn článok, len kedy bude pokračovanie? lebo som chcel mať hneď prehľad o všetkých technikách…

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *